Роменська ЗОШ І - ІІ ступенів № 8  



Головна | Реєстрація | Вихід
Меню сайту
Категорії розділу
Поради психолога [3]
Педагогіка і психологія [5]
...
Національна гаряча лінія
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Вчителям » Поради психолога

Рекомендації вчителю, який працює з гіперактивними дітьми.
1. Зміна оточення:

• роботу з гіперактивною дитиною будуйте індивідуально. Дитина завжди повинна перебувати перед очима вчителя
• оптимальне місце в класі для гіперактивної дитини - перша парта навпроти стола вчителя або в середньому ряду
• змініть режим уроку, більше включайте фізкультхвилинок

• дозвольте гіперактивній дитині через кожні 20 хв. підводитись і ходити класом
• надайте такій дитині можливість швидко звертатися по допомогу в разі виникнення труднощів
• спрямовуйте енергію дитини в корисне русло, пропонуючи вимити дошку, роздати зошити, тощо
• пам'ятайте про нейропсихологічні особливості гіперактивної дитини: якщо її заставляти сидіти нерухомо, то в неї різко знижується рівень активності мозку. Тобто в процесі навчання гіперактивній дитині допомагає рухова активність.
2. Створення позитивної мотивації на успіх:
• введіть знакову систему оцінювання
»
• частіше хваліть дитину

• розклад уроків ма£ бути постійним
• уникайте завищених або занижених вимог до учня з синдромом дефіциту уваги та гіперактивністю
• введіть проблемне навчання
• використайте на уроці елементи гри і змагання
• давайте завдання, враховуючи здібності дитини
• великі завдання розбивайте на окремі частини, контролюючи виконання кожної з них
• створюйте ситуації, у яких гіперактивна дитина може продемонструвати свої сильні сторони
• ігноруйте негативні вчинки і заохочуйте позитивні
• будуйте процес навчання на позитивних емоціях
• пам'ятайте: з дитиною необхідно домовитися, а не зламати її.
3. Корекція негативних форм поведінки:
• сприяйте припиненню агресії
• навчайте необхідних соціальних норм і навичок спілкування
• регулюйте взаємини дитини з однокласниками
4. Регулювання очікувань:
• пояснюйте батькам і оточуючим, що позитивні
зміни відбуваються не відразу, а через деякий час
і ,
• пояснюйте батькам і оточуючим, що поліпшення стану дитини залежить не тільки від спеціального лікування (медикаментозної терапії), але й від спокійного й поміркованого ставлення до неї.
РозділІУ.
Корекційна робота практичного психолога з гіперактивними дітьми
Етапи психокорекційної роботи.

1.Лікування і виховання гіперактивної дитини має проводитися комплексно.- невролог, психолог, педагог, батьки;
2. Невролог призначає лікування, пояснює батькам причини виникнення гіперактивності, зв'язок фізіологічних проблем (як правило ММД) із поведінковими проявами і розробляє індивідуальну програму допомоги дитині;
3. Психолог спільно з педагогами та батьками здійснює психокорекцію емоційної сфери та поведінки дитини:
> проведення психологом тренінгу ефективної взаємодії для батьків гіперактивної дитини; головним завданням батьків є забезпечення загального емоційно-нейтрального фону розвитку і навчання дитини, спостереження за динамікою змін в ході психокорекції; пам'ятка для батьків гіперактивної дитини (розроблені конкретні рекомендації);
> проведення психологічних практикумів для педагогів з метою володіння навичками взаємодії з гіперактивними дітьми, консультування вчителя, пам'ятка для вчителя по роботі з гіперактивною дитиною (розроблені конкретні рекомендації);
> практичний психолог безпосередньо займається з дитиною індивідуально, а також в групі гіперактивних дітей по спеціально розробленій програмі.
Перелік корекційннх програм для групової роботи
> Програма нейропсихологічного розвитку і корекції дітей з синдромом дефіциту уваги і гіперактивності (А.Л.Сиротюк. Синдром дефецита внимания с гиперактивностью. - М,2003)
> Програма психокорекційних занять з гіперактивними дітьми в дитячому садку (И.Л.Арцишевская Работа психолога с гиперактивными детьми в детском саду. - М.,2003)
Корекційні ігри та вправи для індивідуальної роботи
> Ігри для розвитку уваги
> Ігри та вправи для зняття м'язового та емоційного напруження
і
> Ігри,які розвивають равички вольової регуляції
> комунікативні ігри


Джерело: Автор: Тарасенко В.М.
Категорія: Поради психолога | Додав: Ekaterina (28.02.2013)
Переглядів: 2056 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Погода в Ромнах
Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz