Роменська ЗОШ І - ІІ ступенів № 8  



Головна | Реєстрація | Вихід
Меню сайту
Категорії розділу
Поради психолога [3]
Педагогіка і психологія [5]
...
Національна гаряча лінія
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Вчителям » Поради психолога

Поради вчителям початкових класів
Гіперактивна дитина (дефіцит уваги, рухове розгальмування, імпульсивність). 
Причини: генетичні фактори,пологові травми,інфекційні захворювання дитини в перші місяці життя. 
Прояв дефіциту уваги: 
1 Непослідовна. 
2 Не слухає, коли до неї звертаються. 
3 З великим бажанням береться за завдання, але так і не закінчує його. 
4 Не може бути організованим. 
5 Часто губить речі,часто буває забудькуватою. 
6 Уникає нудних завдань і завдань, які потребують розумових зусиль. 

Прояв розгальмування: 

1.Постійно крутиться. 
2.Виявляє ознаки занепокоєння (тарабанить пальцями , совається на сидінні,бігає,кудись залазить). 
3.Спить набагато менше, ніж інші діти. 
4.Дуже балакуча. 

Прояв імпульсивності: 

1.Починає відповідати, не дослухавши запитання. 
2.Не здатна дочекатися своєї черги. 
3.Не може чекати винагороди. 
4.Поведінка слабо керована. 
5.Показує різні результати виконання завдань. 

Рекомендації: 

1.Зменшити робоче навантаження дитини. 
2.Бути емоційним педагогом. 
3.Знизити вимоги до акуратності на початку роботи, щоб сформувати почуття успішності. 
4.Посадити з спокійною і дисциплінованою дитиною. 
5.Використовувати тактильний контакт( дотик, прогладжування). 
6.Домовлятися про певні дії заздалегідь. 
7.Давати короткі і чіткі інструкції. 
8.Використовувати гнучку систему заохочення і покарання. Заохочувати одразу ж, не відкладаючи на майбутнє. 
9.Завжди залишатися спокійним. Дитині необхідна допомога психолога. 

Агресивна дитина (поведінка, що суперечить нормам і правилам). 

Причини: виховання в родині, захворювання головного мозку. 

Прояв агресії: 

1.Часто втрачає контроль над собою. 
2. Часто сперечається, свариться з дорослими. 
3. Навмисно дратує людей. 
4.Часто звинувачує інших у своїх помилках. 
5.Часто сердиться і є мстивою. 

Рекомендації: 

1.Демонструвати модель неагресивної поведінки. 
2.Бути уважним до потреб дитини. 
3.Карати за конкретні вчинки. 
4.Покарання не повинні принижувати. 
5.Навчати прийнятних способів вираження гніву і відпрацьовувати навички реагування в конфліктних ситуаціях. Дитині необхідна допомога психолога. 

Тривожна дитина (якщо стан тривоги повторюється часто і у різних ситуаціях:під час відповіді біля дошки, спілкування з незнайомими дорослими.) 

Причини: порушення взаємин між батьками і дітьми, авторитарний стиль роботи вчителя, перевантаження організму навчанням, завищенні вимоги до дитини,розлучення батьків, висока тривожність вчителя чи батьків,невроз у дитини. 

Прояв тривожності: 

1. Швидко втомлюється, важко зосереджується. 
2. Бентежиться частіше за інших, червоніє в незнайомій ситуації. 
3. Під час виконання завдань дуже напружена. 
4. Руки в неї зазвичай холодні і вологі. 
5. Сильно упріває, коли хвилюється. Має поганий апетит. 
6. Полохлива, невпевнена,боїться труднощів. 
7. Часто не може стримати сліз. 

Рекомендації: 

1.Уникати змагань і не порівнювати дитину з оточенням. 
2.Частіше використовувати тілесний контакт. 
3.Частіше хвалити,але так, щоб вона знала за що. 
4.Звертатись до дитини на ім’я, робити якнайменше зауважень. 
5.Використовуйте покарання лише в крайніх випадках, не принижуйте дитину караючи її. Дитині необхідна допомога психолога. 

Аутична дитина ( аутизм — крайня форма порушення контактів, відхід від реальності у світ власних переживань). 

Причини: порушення внутрішньоутробного розвитку,хвороби раннього дитинства, мозкові дисфункції, порушення біохімічного обміну. 

Прояв аутизму: 

1.Уникає спілкування, віддаючи перевагу індивідуальній грі на самоті. 
2. Любить дотримуватися ритуалів. 
3.Говорить про себе в 2-й чи в 3-й особі. 
4. Ухиляється від прямих відповідей, ні до кого не звертається з прямими запитаннями. 
5. У спілкуванні не використовує міміку та жести. 
6.Пізніше за інших дітей вчиться вдягатися, роздягатися. 

Рекомендації: 

1.Приймати дитину такою як вона є. 
2.Дотримуватись певного режиму і ритму життя. 
3.Дотримуватись щоденних ритуалів. 
4.Навчитись вловлювати найменші вербальні й невербальні сигнали дитини. 
5.Забезпечити комфортну атмосферу і якнайчастіше розмовляти з дитиною. 
6.Терпляче пояснювати, що від неї вимагається, використовуючи чітку наочну інформацію. 
7.Уникати перевтоми. Дитині необхідна допомога психолога. 

Левченко Тетяна Георгіївна
Категорія: Поради психолога | Додав: Ekaterina (15.08.2013)
Переглядів: 1922 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Друзі сайту
Погода в Ромнах
Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz